Nové technologie na SP! Senzory na dresech a v pucích, tablety pro kouče

Foto: nhl.com

Od posledního konání Světového poháru v roce 2004 uteklo již hodně času a kromě samotné hry na ledě to fanoušci pocítí i z hlediska technologického. NHL společně s hráčskou asociací NHLPA plánuje na letošním znovuzrozeném turnaji vyzkoušet řadu novinek, které by ještě pár let zpátky znamenaly v ledním hokeji pouhé sci-fi. Které to jsou?

Veškeré informace pronikly na veřejnost během plánované schůzky NHL, jež se konala v Torontu přesně měsíc před startem Světového poháru. Některé novinky již fanoušci měli šanci zpozorovat během představení All-Star v Columbusu. Senzory na dresech a v samotných pucích jsou právě jednou z novinek, které si svou premiéru již odkroužily. Senzory budou mít za úkol například snímat rychlost a trajektorii puku, zrychlení hráčů, čas v pásmu či rychlost střely.

„Dává to lidem další šanci, jak se lépe spojit s děním na ledě,“ prohlásil komisař NHL Gary Bettman a hned záhy prozradil možné záměry testů těchto technologií. Asi nikoho dvakrát nepřekvapí, že by se v budoucnu podobné vychytávky mohly používat i v NHL. „To, co je na používání těchto technologií tak úžasné, je, že je to pouze na dva týdny. Všechno se to bude odehrávat na jednom místě, takže nám to dává příležitost otestovat, zda-li budeme chtít v budoucnu podobná zařízení aplikovat na 1 230 zápasů základní části ve 30 různých prostředích“.

Tablety pro trenéry a rozšířené digitální billboardy

Nicméně to ale není z hlediska novinek vše. Kouči dostanou na střídačkách do ruky tablet, na kterém si budou moci přehrát video ze hry, a to přímo v reálném čase. Velkého ohlasu se zatím dočkaly také tzv. rozšířené digitální billboardy, které budou na Světovém poháru umístěny. Sloužit budou samozřejmě především pro prezentování sponzorů a jejich reklam, přičemž tyto spoty budou pouštět ve čtyřech různých jazycích. Patří mezi ně klasická angličtina společně s americkou, kanadská francouzština a vybraný jazyk pro zbylé země. 

Kouzlem těchto billboardů je ale především schopnost projekce. Proto se diváci na tribunách budou moci těšit při vstřelené brance například na řadu speciálních efektů pod vlajkou skórujícího výběru. Dokud se do hry nevhodí kotouč, mohou tyto projektory vysílat reklamy také na střeše haly.  

 >> Češi pro World Cup: Bez Jágra a Hudlera, ale s Hemským, Faksou či Jaškinem

„Tenhle turnaj nám dává možnost experimentovat s věcmi a zkoušet, zda-li fungují. Technologie nesmí negativně zasahovat do hry, měla by naopak přinášet více užitku než škody a měla by být prospěšné samotné hře,“ řekl po schůzce v Torontu Donald Fehr. Zda-li se jedná o experiment, který bude znamenat velký přešlap, nebo se naopak natrvalo prosadí i do NHL, si musíme počkat do 17. září. Tím dnem totiž startuje dvoutýdenní klání s názvem Světový pohár. Slovy Garyho Bettmana je o celou akci velký zájem a vstupenky jsou již z 90% vyprodané. Za to ale nejspíš technologie nemohou.

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz