Hokejka news

  • 22. 2. - 09:00

    Nový film nejen o hokeji

    Film Děti Nagana, který je ode dneška v kinech, je poctou úspěchům českých hokejistů a vzdává hold legendám, které se postaraly o obrovské překvapení na ZOH v Naganu. Předává poselství o tom, že dětské sny mají mnoho podob a děti je třeba podporovat. Zároveň otevírá aktuální téma dětí a sportu, protože s podporou pohybu dětí je potřeba začít u rodiny. A to je také jedno z klíčových poselství celého filmu Děti Nagana.

  • 15. 9. - 11:28

    Hokejka TV - PODPOŘTE KLUBY!

    Koupí předplatného a sledování hokeje online podpoříte kluby! Děkujeme, že jste s námi!

  • 4. 2. - 11:32

    O kapku lepší hokej

    4. únor je Světovým dnem rakoviny!
    Zapoj se s hokejem i Ty! Více zde.

  • 26. 11. - 11:57

    Křest knihy Hrdinové hokeje už v pondělí 2.12.!

    Hokejová historie zábavnou formou, to je kniha Hrdinové, která právě vychází! Křest knihy ve sportovním areálu NA FRANTIŠKU bude spojen s parádní hokejovou akcí. Přijď se určitě podívat!

Jít na hokej, to už dávno není jen o tom dát si pivko, klobásku a zařvat si gól. Fanoušek se chce bavit. Vidět akci. Show. „Diváci musí být spokojeni bez ohledu na výsledek,“ tvrdí Tadeáš Drahorád, šéf firmy Go4Gold, která se specializuje na vytváření multimediálního obsahu pro sportovní organizace i kluby.

Jejich audiovizuální materiály jste mohli sledovat na posledním hokejovém mistrovství světa v Česku před čtyřmi lety. Balík grafik a videí připravili i pro nedávný šampionát na Slovensku, v extralize můžete jejich práci vidět na kostkách v Pardubicích, Litvínově nebo Zlíně.

Jak se vlastně dělá na hokeji show?
Na sportovních akcích často spolupracujeme s produkční společností Livebros. Společně připravíme koncept, jak chceme, aby daná akce vypadala. Každá je totiž jiná, je třeba brát v potaz, jaký druh diváka na akci přijde, zda uvidí víc zápasů nebo jestli se jedná o důležitý sportovní souboj nebo exhibici. Rozhodujeme se, jestli klientovi nabídneme pyrotechniku, roztleskávačky nebo třeba doporučíme přidat projekční plochy. Pak vyrobíme multimediální balík, a režisér pak v průběhu akce určuje, co se má kdy odbavit. Něco podléhá pevnému scénáři, něco je pak na jeho citu.

Foto: archiv Go4Gold

Máte na starosti vždy kompletní projekt, nebo tvoříte i jednotlivé části?
Jak kdy. Někdy máme zadání, kdy je potřeba vytvořit celý koncept od začátku do konce, jindy je model takový, že máme za úkol pouze vyrobit část multimediálního obsahu. Nevím o nikom, kdo by se v Česku kromě nás této úzké specializaci věnoval.

Vaší poslední velkou akcí bylo hokejové mistrovství světa na Slovensku. Jak vypadají přípravy?
Dostali jsme poptávku a připravili jsme si s Livebros analýzu toho, co je v daných arénách k dispozici. Mistrovství světa se hraje každý rok v nové zemi a místní lidé s tím logicky často nemají dost zkušeností. Každým rokem se tak opakují stejné nedostatky a kvalita v určitých ohledech kolísá.

Foto: archiv Go4Gold

Se zástupci IIHF se pak konzultují veškeré materiály – předzápasová videa, animace a podobně. Vše se zasazuje do celkového vizuálu akce. Maskot se převáděl do 3D podoby, a tak dále.

V okamžiku, kdy se vše vyrobí, musíme kompletní balíček připravených materiálů testovat. Ladí se nedostatky, protože ne všechno, co funguje dobře na počítači, vypadá dobře přímo v aréně. Týden před mistrovstvím světa se dokončí poslední detaily. Pak nastupuje produkce, která v arénách řídí živé zápasy.

Foto: archiv Go4Gold

Čím byla práce na slovenském mistrovství specifická?
Víme, že v základních skupinách se jezdí fanoušci na mistrovství především bavit a že jdou často na několik zápasů najednou. Vyrobili jsme proto relativně velký počet nástrojů na fanouškovskou zábavu a dávkovali je postupně. V žádném zápase jsme neukázali vše tak, aby pokaždé čekalo fanouška něco nového.

Využili jsme oblíbeného maskota, vyrobili jeho model a rozhýbali ho do různých animací. Interakce s diváky zafungovala skvěle. V neposlední řadě jsme samozřejmě chtěli využít toho, že se na šampionátu objevilo několik hokejistů té nejvyšší třídy a jejich tváře jsme zapojili třeba do předzápasového intro videa, kde jsme si zase hráli s emocemi a náladou v hale.

Foto: archiv Go4Gold

Odkud čerpáte inspiraci?
Tento druh zábavního průmyslu je nejrozšířenější v zámoří, kam pravidelně vyrážíme sledovat nové trendy. Jen letos jsme byli na třinácti stadionech NHL. Právě kluby NHL často přichází s novinkami, které často souvisí i s novými technickými možnostmi. Fanoušky výborně zapojují do zábavy různé mobilní aplikace. Vše urychluje bleskový vývoj různých IT řešení. Dopředu se posouvají i plochy, kde lze multimediální obsah zobrazovat. Zatímco dříve byla k dispozici jen kostka, dnes ji lze různě doplnit. Třeba při akci Prague Playoffs v Praze jsme do arény umístili různé promítací štíty, jinde zase svítící LED pásky a podobně.

Jak na podobné nápady reagují organizátoři sportovních akcí?
Situace se postupně mění. Zatímco dříve organizátor vůbec nepočítal s tím, že by se měl o podobné věci starat a vystačil si s režisérem a kostkou, dnes je to jinak. Přistupují k tomu aktivně, v rozpočtech mají na tyhle věci vyhrazenou položku. Infotainment je totiž důležitým druhem zábavy. Zaručí vysoký standard akce bez ohledu na to, co se zrovna děje na hřišti nebo na ledě. Fanoušek je nadšený a navíc se tím organizátor může předvést i před partnery a dokázat, že jeho akce je ta pravá.

Foto: archiv Go4Gold

Jsou sportovní organizace a kluby ochotny utratit peníze, aby zvedly divácký komfort?
Obecně mám pocit, že ano, protože se jim to vrací. Kdo s tím dneska nepracuje, je ochuzen o hodně zábavy a prestiž. Vnímají, že infotainment může jejich akci hodně pomoci. Těch důvodů je hned několik. Zaprvé je důležité, že díky řízenému entertainmentu v aréně promotéři částečně kontrolují svůj produkt – sportovní utkání, a jsou schopni divákovi garantovat určitou kvalitu zážitku. To vše bez ohledu na to, jestli se zrovna daří na hřišti. Zadruhé práce s multimediálním obsahem skýtá obrovské možnosti pro prezentaci partnerů. V minulosti se nám už několikrát stalo, že akce dostala od partnera peníze navíc, protože jsme spolu s promotérem vymysleli atraktivní odbavení partnerského obsahu například na alternativních obřích projekčních plochách.

Kudy se bude infotainment na sportovištích podle vás ubírat?
V Česku vidím velkou rezervu právě v možnostech využití multimediálního obsahu partnery. V zahraničí běžně fungují třeba interaktivní soutěže s partnery dané akce, kdy člověk ke hře používá svůj telefon. Myslím, že to je právě i budoucnost infotainmentu. Jít směrem k zapojení konkrétního diváka do zábavy přímo během zápasu.

Foto: archiv Go4Gold

Když trochu odbočíme, jste i autory nové identity Českého hokeje. Zprvu ostře kritizované dresy s novým logem s motivem lva šly na dračku. Vnímáte posun ve vnímání fanoušků, kterým se nové produkty evidentně zamlouvají?
Mám z toho podobný pocit. Po dvaceti letech musela přijít změna a bylo jasné, že ať už se udělá cokoliv, bude to velký šok. Jsem rád, že se potvrzuje to, s čím jsme do toho šli. Vypadá to, že si fanoušci nové logo oblíbili, i když je jasné, že všem se nelze zavděčit.

Cítíte zadostiučinění?
Jsme rádi, že se změna Českému hokeji vyplácí.

Foto: archiv Go4Gold

Share on Google+

HOKEJKA TV

HOKEJKA TV