Český hokej spolupořádal seminář k problematice náborů a výchovy

Foto: Jan Beneš, Český hokej

Český hokej koncem října uspořádal ve spolupráci s rozvojovým oddělením Mezinárodní hokejové federace IIHF a Švýcarskou hokejovou federací mezinárodní online seminář, věnovaný problematice náborů a výchovy mládeže.

Semináře se zúčastnilo 380 trenérů a manažerů z devíti zemí – České republiky, Chorvatska, Itálie, Maďarska, Německa, Polska, Rakouska, Slovenska a Švýcarska.

Ředitel rozvoje ledního hokeje Švýcarské hokejové federace Markus Graf nejprve popisoval švýcarský model výchovy mládeže. „Jeho hlavní myšlenkou je zodpovědnost velkých klubů za práci v klubů v regionech. Zjednodušeně tomu říkají ‚umbrella systém‘. Filozofie výchovy hokejistů ve Švýcarsku je hodně založena na spádových oblastech, o kterých se aktuálně diskutuje i v českém prostředí,“ říká Zdeněk Vojta, metodik Českého hokeje.

Zaujaly ho i podrobná metodika pro práci s hokejisty v jednotlivých kategoriích a velký důraz, který Švýcaři kladou na vzdělávání trenérů.

„Filozofie práce tamního hokejového svazu je založena na čísle 4. Markus zmiňoval čtyři hlavní pilíře hokeje ve Švýcarsku, kterými jsou nábor, řízení kvality tréninkového procesu, koncepce rozvoje hráče a vzdělávání trenérů. Markus Graf hovořil i o čtyřech podmínkách úspěšného hráčského rozvoje, kterými jsou podle něj motivace, komunikace, prostor k učení a pozitivní emoce. V závěru definoval i čtyři stupně rozvoje podle věku a úrovně dovedností: základní, talent, elitní a mistrovský,“ líčí Vojta.

S náborovou koncepcí Mezinárodní hokejové federace zase účastníky seznámil sekretář rozvojového oddělení IIHF a ředitel rozvoje ledního hokeje Belgické hokejové federace Johan Bollue. Ten však bohužel krátce nato zemřel, což silně zasáhlo celou hokejovou komunitu.

„Johan Bollue popisoval problematiku náborů a získávání dětí pro hokej z pohledu menších hokejových zemí, kde není hokej tolik populární. Velká část prezentace byla pojata z marketingového pohledu. Johan například popisoval, jak využít sociální sítě pro komunikaci s rodiči a dětmi anebo jak propagovat hokej jako sport pro všechny i s využitím různých forem reklamy,“ popisuje Vojta a za konkrétní příkald zmiňuje design autobusových zastávek jako hokejových branek.

„Hodně se také hodně zaměřoval na to, jak by měli náboroví pracovníci oslovovat konkrétní cílovou skupinu, což jsou v případě hokejových náborů rodiče dětí ve věku od čtyř do osmi let,“ doplňuje.

Třetí a závěrečný blok potom patřil české straně. Konkrétně tedy Pavlu Landovi, manažerovi projektu Pojď hrát hokej. Projekt funguje od roku 2016 a i díky němu vzrostl za poslední čtyři roky před covidovou pauzou počet nových registrací v Českém hokeji o 38 procent.

„Pavel podrobně popsal tři hlavní pilíře projektu, kterými jsou propagace ledního hokeje, podpora dětí v začátcích hrání hokeje a vzdělávání. Část své prezentace věnoval i nedávné, zářijové akci Týden hokeje, která byla výrazně ovlivněna covidovou situací,“ zmiňuje Zdeněk Vojta.

Pravidelně pořádaných Týdnů hokeje se od září 2016 zúčastnilo více než 33 tisíc dětí s rodiči. Český hokej podpořil začínající hokejisty rovněž distribucí bezplatné výstroje v hodnotě přes 100 milionů Kč a poukazy v hodnotě 1 500 Kč na nákup hokejové výstroje pro rodiče, jejichž děti se v rámci projektu do Českého hokeje registrovaly. Pro zúčastněné kluby byla připravena řada seminářů a pro rodiče natočeno 110 videí a zveřejněno 172 článků se souvisejícími informacemi.

Kompletní záznam semináře najdou čeští trenéři v aplikaci Coach Manager.

Foto: Jan Beneš, Český hokej

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz