13. září 2015, 12:39
David JahodaExtraligový kolotoč už se roztočil, a tak je nejvyšší čas zrekapitulovat si, v jakých dresech všechny týmy v letošní sezóně nastupují. Některé celky nejvyšší soutěže výrazně obměnily podobu svých dresů, jiné se naopak držely designu z minulé sezóny. Podívejte se na fotogalerii dresů všech mužstev extraligy!
Dresy obhájce titulu se nijak zvlášť neliší od těch, ve kterých v minulém roce vyšplhala Verva až na hokejový Olymp. Logo klubu stále zůstává dominantou dresu, jen se pouze mírně změnilo rozvržení pruhů. Čísla na světlých domácích variantách jsou pak oproti loňsku černá, ne bílá.
Foto: facebook.com
Vicemistr loňského ročníku je jediným celkem extraligy, který se rozhodl do svých dresů vůbec nezasahovat. Oceláři věří, že jim stejné odění dopomůže dojít opět do finále a udělat poslední krok k vytouženému titulu.
Foto: hcocelari.cz
Při pohledu na samotné nové dresy brněnské Komety velký rozdíl oproti poslední sezóně nepoznáte, při detailnějším prohlédnutí však zjistíte, že modré pruhy a čísla jsou lemovány červenou konturou. Proč zrovna červená? Jedná se o spojitost s městem, které má ve svém znaku červenou barvu. Je to návrat do minulosti, už dříve totiž brněnské dresy zdobila i červená barva. S tím souvisí i největší změna brněnského oděvu – k tmavé venkovní variantě dresů budou Brňané oblékat červené kalhoty.
Foto: hc-kometa.cz
Foto: hc-kometa.cz
Velké „S“. Sparťané jsou na své logo hrdí a stejně jako v minulém roce mu na dresu dali velký prostor. Pražané, jejichž novým domovem je od nového ročníku O2 Arena, odstranili z dresů dva nad sebou vedoucí pruhy, které byly umístěny nad logem, naopak zvolili pomocí šedé barvy decentní přechod do rudé, potažmo bílé barvy. Nově se na dresu objevují i tkaničky.
Foto: hcsparta.cz
Královehradecký klub před sezónou mírně upravil své logo, do jeho horní části zasadil číslo 90, které symbolizuje výročí založení klubu. Logo je tudíž tím nejdominantnějším prvkem celého dresu. Stejně jako Sparta, tak i Hradec zvolil variantu dresů, kdy primární barvu doplňuje buďto černá nebo červená. Okraj dresu je pak výhradně červený, k němu pak přiléhá pruh černé nebo bílé.
Foto: mountfieldhk.cz
Foto: mountfieldhk.cz
Do třetice všeho dobrého. I ve Zlíně se rozhodli dát na horní části přední strany dresu prostor i druhé barvě. Berani patří do kategorie týmů, kdy na dresu primárně dostal prostor hlavní partner klubu. U Zlínských je to konkrétně společnost PSG, která je i součástí názvu klubu. Nad logem PSG je umístěn klubový znak, který je pro tento rok doplněno o slogan JEDNA VÍRA – JEDEN TÝM – JEDEN CÍL.
Foto: hokej.zlin.cz
Foto: hokej.zlin.cz
Mistr ze sezóny 2012/13 je na tom s dresy obdobně jako Zlín. Nejviditelnějším prvkem dresu je logo hlavního partnera, který je součástí klubového názvu. V plzeňském případě se jedná o firmu Škoda Transportation. Jinak dresy indiánů neprošly oproti minulému ročníku žádnou změnou. Jediným rozdílem je právě logo „Škodovky“, které dostalo světlejší odstín modré.
Foto: hcskoda.cz
Zatímco týmy jako Sparta, Hradec Králové nebo Zlín se rozhodly dát na svých dresech více prostoru i druhé barvě, ve Vítkovicích to udělali naopak. U loňských dresů se bílá, potažmo modrá táhla od ramenou až ke konci rukávu, nyní jsou dresy ostravského celku více jednotné. Doplněny jsou jen proužky druhé barvy, a to na rukávech a spodní části. Logo týmu, které bylo vloni umístěno úplně dole, je teď na levé straně horní části.
Foto: youtube.com/hcvitkovicecz
Foto: youtube.com/hcvitkovicecz
V minulé sezoně jste logo týmu hledali na dresech Pardubic marně, po změně názvu a loga však nastala změna. Vyvedené nové logo hraje na dresech východočeského celku v letošní sezoně prim. V prostřední části dresů a na rukávech pak doplňují dres široký modrý a tenký bílý pruh. Fanoušci většinou apelují na to, aby hrál hlavní roli na dresu klubový znak, letos tak mohou být příznivci Pardubic spokojení.
Foto: facebook.com
Když se zmíní město Mladá Boleslav, zřejmě každý si hned vybaví automobilku Škoda. Tradiční výrobce aut už několikátým rokem mladoboleslavský tým sponzoruje a stejně jako v minulých sezonách dostala hlavní prostor na dresech právě Škoda. Logo bruslařského klubu je opět na ramenou. Zajímavým doplňkem jsou šrafované pruhy, jak v horní, tak dolní části dresu.
Foto: facebook.com
V minulé sezoně se na přední straně libereckých dresů tyčil živý bílý tygr. Zajímavý nápad se však ne všem příznivcům severočeského celku líbil. Pro tuhle sezonu v Liberci zvolili variantu, kterou ještě na dresech nezkusili. V minulých letech byla na dresech pouze hlava tygra, kterou je součástí libereckého loga. V letošním ročníku však poprvé najdete na dresech celý znak klubu. Nad ním najdete po obou stranách škrábance od tygřích drápů.
Foto: hcbilitygri.cz
Sokolovská uhelná už nadále není partnerem karlovarského klubu, což se logicky muselo podepsat i na dresech. Proto dostalo na dresech o něco více prostoru klubové logo. Jinak jsou dresy energetiků téměř totožné s těmi loňskými. Jen domácí bílá varianta dresů není doplněna tmavě zelenou, ale světle zelenou až limetkovou barvou.
Foto: facebook.com
Foto: facebook.com
Klub z Hané letos slaví šedesáté výročí od založení, proto i podoba dresů v letošní sezoně je tak trochu retro. Uzpůsoben k tomu byl nový písemný a číselný font, novým prvkem jsou také tkaničky u krku. Na lemu dresu navíc naleznete logo k šedesátému výročí. Největší prostor na dresu dostal stejně jako v první extraligové sezoně Olomouce po 17 letech hlavní sponzor – Go4games.
Foto: hc-olomouc.cz
Foto: hc-olomouc.cz
Loni v první lize se Chomutov prezentoval černou barvou dresů, druhá varianta byla klasicky bílá. Po návratu do nejvyšší soutěže se v Chomutově rozhodli po roční pauze opět vrátit k tmavě modré. Logo severočeského klubu zůstává dominantou dresů letošního nováčka extraligy.
Foto: piratichomutov.cz
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz