Hráči Havířova stráví na cestách 7,5 dne! Kolik najezdí jejich soupeři?

Foto: Dušan Pařil, hcdukla.cz

18. září 2015, 9:00

Marek Hedbávný

Hokejistou by chtěly být desetitisíce lidí. Život profesionálního sportovce ovšem není jen o zábavě. Jsou to i nekonečné cesty z jednoho konce republiky na druhý. Hráči jakého klubu jsou na tom, co se týče cestování, nejhůře? To a mnohem více zodpoví následující článek.

Pořadí podle najetých kilometrů:

1. Havířov, 17 696 km
2. Přerov, 13 952 km
3. Prostějov, 12 260 km
4. České Budějovice, 12 216 km
5. Šumperk, 12 140 km
6. Kadaň, 12 100 km
7. Most, 10 824 km
8. Ústí nad Labem, 10 632 km
9. Třebíč, 10 172 km
10. Litoměřice, 9 962 km
11. Benátky nad Jizerou, 9 792 km
12. Jihlava, 9 440 km
13. Kladno, 9 128 km
14. Slavia Praha, 8 340 km

Pořadí podle doby strávené na cestách:

1. Havířov, 179.8 h
2. Šumperk, 147.6 h
3. České Budějovice, 141.1 h
4. Kadaň, 135.7 h
5. Přerov, 131.6 h
6. Prostějov, 123.3 h
7. Most, 120.4 h
8. Ústí nad Labem, 116.4 h
9. Třebíč, 115.8 h
10. Benátky nad Jizerou, 110.4 h
11. Litoměřice, 109.2 h
12. Kladno, 103.4 h
13. Jihlava, 102.8 h
14. Slavia Praha, 90.2 h

Mapa WSM Ligy.

Mapa WSM Ligy. | Foto: hcdukla.cz

HC AZ HAVÍŘOV 2010

Havířovští hokejisté najedou suverénně nejvíce kilometrů ze všech manšaftů WSM Ligy. Zvláště dlouhé trasy na sever Čech jsou ubíjející a mohou se negativně projevit na výkonu týmu. Krom toho jsou několikahodinové cesty zátěží pro klubový rozpočet.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 17 696 km
celková doba strávená v autobuse: 179,8 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 6,9 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 680 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Kadaň, 1 004 km
nejkratší cesta tam a zpět: Přerov, 200 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Kadaň, 10:00 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Přerov, 2:36 h

Foto: Karel Vaculík, hc-havirov.cz

SK HORÁCKÁ SLAVIA TŘEBÍČ

Město Třebíč sice nemá ideální napojení na dálnici, přesto si hráči Horácké Slavie nemusí na cestování až tolik stěžovat. Osm týmů je na tom ještě hůře.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 10 172 km
celková doba strávená v autobuse: 115,8 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,5 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 391 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Kadaň, 592 km
nejkratší cesta tam a zpět: Jihlava, 68 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Kadaň, 6:24 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Jihlava, 1:34 h

Foto: Jiří Mokrý, hstrebic.cz

HC DUKLA JIHLAVA

Jihlava těží z dobrého přístupu k dálnici D1. V autobuse tak stráví tým vedený Petrem Vlkem druhý nejkratší čas. Šetří se tím energie hráčů i výdaje klubové pokladny.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 9 440 km
celková doba strávená v autobuse: 102,8 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 3,95 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 363 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 534 km
nejkratší cesta tam a zpět: Třebíč, 68 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Kadaň a Havířov, 5:26 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Třebíč, 1:34 h

Foto: hcdukla.cz

ČEZ MOTOR ČESKÉ BUDĚJOVICE

Jihočeský kraj má v profesionálním hokeji pouze jediného zástupce – České Budějovice. To není pro Motor příjemnou zprávou. Na zdlouhavých cestách po českých silnicích totiž tráví spoustu času.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 12 216 km
celková doba strávená v autobuse: 141,1 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 5,4 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 469,8 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 792 km
nejkratší cesta tam a zpět: Třebíč a Jihlava, 260 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 8:24 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Jihlava, 3:44 h

Motor vede WSM Ligu o skóre před Horáckou Slavií Třebíč.

Motor vede WSM Ligu o skóre před Horáckou Slavií Třebíč. | Foto: Pavel Kacerovský

RYTÍŘI KLADNO

Středočeský kraj má rozvinutou infrastrukturu, z čehož těží i Kladno. To letos najede jen něco přes devět tisíc kilometrů. Tedy zhruba o polovinu méně než Havířov.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 9 128 km
celková doba strávená v autobuse: 103,4 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,00 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 351,1 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 838 km
nejkratší cesta tam a zpět: Praha, 70 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 8:08 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Praha, 1:22 h

Foto: Josef Poláček, rytirikladno.cz

HC MOST

V severních Čechách nalezneme hned několik prvoligových mužstev. Na druhou stranu přibývají Mostu soupeři na Moravě, což není pro hráče partnerského týmu Litvínova zrovna příjemný trend.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 10 824 km
celková doba strávená v autobuse: 120,4 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,63 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 416 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 958 km
nejkratší cesta tam a zpět: Kadaň, 84 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 9:34 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Ústí n/L, 1:18 h

Foto: Jiří Miklas

HC SLAVIA PRAHA

V případě Slavie může být doba strávená v autobuse trochu zkreslující, dopravní zácpy a další nepříjemnosti mohou tento čas natáhnout. Každopádně to nic nemění na faktu, že slávisté ujedou vůbec nejméně kilometrů ze všech klubů WSM Ligy.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 8 340 km
celková doba strávená v autobuse: 90,2 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 3,5 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 320 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 766 km
nejkratší cesta tam a zpět: Kladno, 70 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 7:24 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Kladno, 1:22 h

Slavia už letos poznala všechny možné výsledky. Vyhrála v normální hráči době, stejně tak v ní prohrála. Jednou nájezdy zvládla, podruhé zas ne. Celkově má tedy šest bodů a je osmá.

Slavia už letos poznala všechny možné výsledky. Vyhrála v normální hráči době, stejně tak v ní prohrála. Jednou nájezdy zvládla, podruhé zas ne. Celkově má tedy šest bodů a je osmá. | Foto: Petr Horčička, hc-slavia.cz

HOKEJ ÚSTÍ NAD LABEM s.r.o.

Cesta z Ústí nad Labem do Havířova musí být pro hráče doslova utrpením. Při zpáteční cestě, po náročném zápase, už hokejisté Slovanu spí jako beránci. Martin Baránek jako "baránek".

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 10 632 km
celková doba strávená v autobuse: 116,4 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,53 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 410 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 958 km
nejkratší cesta tam a zpět: Litoměřice, 60 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 9:20 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Litoměřice, 1:06 h

Slovan zatím ze čtyř zápasů vydoloval sedm bodů a je pátý.

Slovan zatím ze čtyř zápasů vydoloval sedm bodů a je pátý. | Foto: hcusti.cz

HC ZUBR PŘEROV

Přerovští hokejisté si po postupu do WSM Ligy nemusí zvykat jen na odlišné tempo soutěže, ale také na náročnější cestování. Dosud totiž Přerov cestoval pouze po Moravě a Slezsku (vyjma baráže), nyní na hráče čekají dlouhé štreky na sever Čech.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 13 952 km
celková doba strávená v autobuse: 131,6 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 5,0 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 536 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Kadaň, 814 km
nejkratší cesta tam a zpět: Prostějov, 82 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Kadaň, 8:00 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Prostějov, 1:06 h

Foto: Jiří Miklas

HOKEJ ŠUMPERK 2003

O Šumperku je dobře známo, že doma předvádí lepší výkony než na ledě soupeřů. Jedním z faktorů může být fyzicky i psychicky náročné cestování z jednoho konce republiky na druhý. Šumperk sice ujede „až“ pátý největší počet kilometrů, vzhledem k zastaralé a nedostačující dopravní infrastruktuře však hráči Draků stráví v autobuse druhý nejvyšší počet hodin.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 12 140 km
celková doba strávená v autobuse: 147,6 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 5,7 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 467 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: České Budějovice, 702 km
nejkratší cesta tam a zpět: Prostějov, 154 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Kadaň, 8:36 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Prostějov, 1:54 h

Do Šumperka v poslední době zavítalo několik zvučných posil z partnerských Pardubic. Ve čtvrtém kole Draci poprvé zvítězili a drží se na desátém místě tabulky.

Do Šumperka v poslední době zavítalo několik zvučných posil z partnerských Pardubic. Ve čtvrtém kole Draci poprvé zvítězili a drží se na desátém místě tabulky. | Foto: Michal Polák, empefoto.cz

HC BENÁTKY NAD JIZEROU

Benátky nad Jizerou mají vzhledem ke své poloze relativně dobré podmínky pro cestování. Jejich průměrná doba strávená na cestě tam a zpět se dá vydržet.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 9 792 km
celková doba strávená v autobuse: 110,4 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,25 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 377 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 844 km
nejkratší cesta tam a zpět: Praha, 88 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 8:10 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Praha, 1:10 h

Foto: Jiří Mokrý, hstrebic.cz

LHK JESTŘÁBI PROSTĚJOV

Prostějov sice letos najede třetí největší počet kilometrů, doba strávená v autobuse však není vzhledem k dopravní infrastruktuře až tak dlouhá. Cesty do Kadaně či Mostu ale i tak moc příjemné nejsou.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 12 260 km
celková doba strávená v autobuse: 123,3 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,75 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 471 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Kadaň, 762 km
nejkratší cesta tam a zpět: Přerov, 82 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Kadaň, 7:30 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Přerov, 1:06 h

Prostějov byl na přestupovém trhu nejaktivnějším prvoligovým mužstvem. Zatím však Jestřábi ani jednou nezvítězili a jsou překvapivě poslední.

Prostějov byl na přestupovém trhu nejaktivnějším prvoligovým mužstvem. Zatím však Jestřábi ani jednou nezvítězili a jsou překvapivě poslední. | Foto: Lubomír Tesař, lhkjestrabi.cz

SK KADAŇ

Poloha Kadaně je, dá-li se to tak říci, extrémní. Cesty do Mostu, Litoměřic či Ústí nad Labem utečou velmi rychle, zato přesuny na stadiony v Šumperku či v Havířově musí stát nespočet energie.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 12 100 km
celková doba strávená v autobuse: 135,7 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 5,2 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 465 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 1 004 km
nejkratší cesta tam a zpět: Most, 84 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 10:00 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Most, 1:20 h

Foto: Petr Kozelek

HC STADION LITOMĚŘICE

Litoměřice mají z klubů ze severních Čech nejvýhodnější polohu. Najedou pátý nejmenší počet kilometrů a na cestách stráví 4. nejkratší dobu ze všech týmů druhé nejvyšší soutěže.

celkový počet najetých kilometrů za letošní základní část: 9 964 km
celková doba strávená v autobuse: 109,2 h

průměrná doba strávená v autobuse na cestě tam a zpět: 4,2 h
průměrná délka trasy tam a zpět: 383 km

nejvzdálenější cesta tam a zpět: Havířov, 906 km
nejkratší cesta tam a zpět: Ústí n/L, 60 km
nejzdlouhavější cesta tam a zpět: Havířov, 8:54 h
nejrychlejší cesta tam a zpět: Ústí n/L, 1:06 h

Partnerský tým Moutfieldu je po čtyřech kolech WSM Ligy na jedenáctém místě.

Partnerský tým Moutfieldu je po čtyřech kolech WSM Ligy na jedenáctém místě. | Foto: Michaela Luňáčková, hclitomerice.cz

Důležité poznámky:
Veškeré údaje jsou čerpány ze serveru mapy.cz. V úvahu se berou pouze časově nejkratší trasy a nejedná se o vzdálenosti vzdušnou čarou. Pochopitelně není stoprocentně jisté, zda po daných cestách týmy skutečně pojedou, nebo zda si vyberou jinou trasu.

Časy cest jsou vypočteny pro osobní automobily. Ve skutečnosti tedy stráví hokejisté při přesunech z jednoho zimního stadionu na druhý ještě o pár minut více. Krom toho není započtena doba na společném obědě, který je při delších trasách nutností, nepříjemné objížďky či čekání v kolonách.

Výše uvedené údaje jsou tedy pouze orientační, pro představu však určitě postačí.

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz